
DAIHATSU LH-25 Diesel Engine merupakan produksi Daihatsu motor (Hatsudoki Seizo Co, Ltd) ke 2 yang diproduksi pada tahun 1933. Pada tahun-tahun awal Showa Era (1926-1989) permintaan akan mesin meningkat tajam. Menanggapi kebutuhan ini, Daihatsu mulai mengembangkan mesin diesel baru, LH-25, sekitar tahun 1933.
Roots of DAIHATSU LH-25 Diesel Engine (1933)
In the early years of the Showa Era (1926-1989), demand for gas and oil engines was increasing, as were calls for engines with higher output.
In response to these needs, Daihatsu began developing a new diesel engine, the LH-25, in about 1933.
Daihatsu developed a wide range of models for different applications, including civil engineering, power generation irrigation, ice making, factory use, mining, and general purposes.
The LH 25 engine on display was sold to Shiga Prefecture in 1933 for irrigation use and helped supply Water to approximately 750,000m2 of paddy fields.
The engine Operated for 1,000 hours each year for nearly 20 years.
Data Mesin Diesel LH-25 Th 1933
- Number of cylinders. Oneoutput 25 PS
- Cylinder bore: 210m
- Stroke length:300m
- Rotation rate 430rpm
- Weight 2,650kg
Daihatsu mengembangkan berbagai macam model mesin diesel untuk berbagai macam kebutuhan seperti mesin disel pembangkit listrik, mesin pembuatan es, pertambangan, irigasi dan lain sebagainya.
Kesuksesan mesin diesel LH 25 pada waktu itu adalah saat digunakan irigasi untuk mengairi sawah seluas 750,000 m2. Mesin Dioperasikan untuk 1.000 jam setiap tahun selama hampir 20 tahun.
Classical Models Daihatsu LH-25 Diesel Engine 1933 – Daihatsu